Oyuncu Farah Zeynep Abdullah’ın Yılmaz Güney hakkında söylediği “Sinemamızın en iyi kadın döven ve şiddet türleri açısından zengin ve etkili silah kullanan erkeği” sözlerine bir tepki de ünlü piyanist Fazıl Say’dan geldi.

Say paylaşımında, “Yol’ filminde figüran bile olamayacak niteliksizlikteki ‘dizi oyuncusu’ artık ‘dönemleri’ ve ‘milatları’ tayin eder olmuş. Biraz haddini bilmek gerek” dedi.

Say, Caravaggio’nun ‘Hilekarlar’ adlı tablosunu ve Yılmaz Güney’in Yol filminden bir kareyi paylaşarak iki sanatçının yazgısının ortaklaştığını ifade ettiği paylaşımında söyle yazdı:

“İlk fotoğrafta Caravaggio’nun ‘Hilekarlar’ tablosu (1594)

İkinci fotoğraf, Yılmaz Güney’in kült filmi ‘Yol’dan bir an; başrol oyuncusu Tarık Akan’ın, filmde, kötü yola düşmüş, töresel ceza altındaki hasta eşini, Doğu Anadolu dağlarında kar fırtınası içinde, sırtında taşıyarak hastaneye yetiştirmeye çalıştığı o dünya sinema tarihinin en etkileyici sahnelerinden biri.

Caravaggio (1571-1610) ve Yılmaz Güney’in ortak alın yazısı; cinayet.
İkisinin de belli bir organize suç örgütü adamı olmadığını biliyoruz, bu işlenen cinayetler anlık cinnetleri, husumet ve kavgaların talihsiz sonuçlarını bize anlatıyor.

Dünya Tiyatro Günü: Kürt oyuncular yasaklara direniyor Dünya Tiyatro Günü: Kürt oyuncular yasaklara direniyor

‘DÜNYA MÜKEMMEL OLMADIĞI İÇİN SANAT VAR’

Tablodaki üç kişinin ifadelerine bakın. Sanki oradayız; yanındayız…

Ve yine ortak yanları; bu dünyadaki kötülüğe, törelere, bu gaddar yönetimlere açtıkları isyan bayrağı. Çok büyük bir gerçekçilikle, yalın bir dokunuşla, bu dünyayı olduğu gibi bize ve sonsuz geleceğe anlatmaları. Sert durmaları. Sorgulamaları.

Ve şunu anlıyoruz; ne için var sanat?

Cevabı burada. İnsanlar tartıda, iyisi ve kötüsü ile eşittir hep.