Bilimsel araştırmalar kahve içenlerin daha uzun yaşadığını ve Tip 2 diyabet, Parkinson hastalığı, kardiyovasküler rahatsızlıklar ve bazı kanserlere yakalanma riskinin daha düşük olduğunu gösteriyor. The New York Times gazetesinin konuya ilişkin görüşlerini sorduğu uzmanlar kahvenin genellikle sağlığa yararlı olduğunu söylemekle birlikte fazla miktarlarda tüketilmesi halinde sorunlara yol açabileceği uyarısında bulunuyor.

George Washington Üniversitesi Milken Enstitüsü’nden egzersiz ve beslenme bilimleri profesörü Rob van Dam, “Genel olarak kahvenin zarardan çok faydası var” diyor. Buffalo Üniversitesi’nden egzersiz ve beslenme bilimleri profesörü Jennifer Temple ise çok fazla kafeinin kalp çarpıntısına, sinirliliğe, kaygıya, mide bulantısına veya uyku sorunlarına neden olabileceğini belirtiyor.

İnsanlar vücut kıllarını nasıl kaybetti? İnsanlar vücut kıllarını nasıl kaybetti?

ABD Gıda ve İlaç İdaresi’ne göre hamile veya hastalık gibi özel durumları olmayan yetişkinler için günde 400 miligram kafein tüketmek sağlık açısından uygundur. Bu oran, Starbucks gibi kahve dükkanlarında satılan normal boyuttaki bardakların yaklaşık dört adetine tekabül etmektedir. Bununla birlikte mesela Starbucks’ın 12 onsluk büyük bardaklarındaki kafein miktarı yaklaşık 235 miligramdır. (Espresso içiyorsanız yaklaşık altı “shot” bu miktara denk gelmektedir.) Amerikan Kadın Doğum Uzmanları ve Jinekologlar Merkezi ise hamilelere günde 200 miligramdan fazlasını önermemektedir.

Dr. van Dam, 400 miligramlık sınırın çoğu yetişkin için makul olduğunu, araştırmaların günde iki ila dört bardağın en uygun miktar olduğunu gösterdiğini belirtiyor. Ancak Dr. van Dam bu miktarın insanlardan insanlara farklılık gösterebildiğine de dikkat çekiyor: Bazıları için günde 400 miligram çok fazla gelebilir, bazıları ise herhangi bir yan etki olmaksızın rutin olarak daha fazlasını tüketebilir.

Northwestern Üniversitesi Feinberg Tıp Fakültesi’nden Dr. Marilyn Cornelis, genetiğinize bağlı olarak, bir doz kafeinin yarısının kanınızdan temizlenmesinin iki ila on saat sürebileceği bilgisini veriyor. Yani eğer bu işlemi yapması beş saatin üzerinde süren bir bedene sahipseniz öğleden sonra içtiğiniz kahveler uyku güçlükleri yaşamanıza yol açabilir.