! Son zamanlarda nereden besleniyorsa; seks işçiliği, seks emekçisi zırvalarını hemde kendisini muhalif, sol tanımlayanlardan sıkça duyduk.
Daha önce muhafazakar kesim, ya da devlet aklı, iffet sahibi aileleri, kadınları tecavüz ve saldırılardan korumak gayreti ile fuhuşu, özellikle vergiye tabi kayıtlı fuhuşu meşru gösterme gayretindeydiler. Halen aynı yerdeler. Hangi kabullerle olursa olsun cariye, karşılığı para, mal, geçim kaygısı fuhuşu besleyen şeylerdendir...


Sosyal devlet insanın insan tarafından istismar edilmediği insanına özellikle kadına ekonomik özgürlük, sosyal güvence kazandırdığında fuhuş kuşkusuz yok edilmezse de toplum tarafından kabul edilir olmaktan çıkarılacaktır. Çünkü fuhuş insan onuruna en aykırı fiildir. Toplumda çürümeyi tetikleyenlerin başında gelir.


Neden fuhuş insan onuruna yapılmış saldırıdır? Bir çoğu zırvalamak adına; sözde yasaklara karşı ya da seks işçiliği, seks emek emekçisi kavram kullanıyor. İşçi üretim faaliyetinde iş gücünü satan kişidir... seks ilişkisinde iş gücü mü satılıyor? Belki erkeği işgücü satan olsa; eh, belki. Seks ilişkisinde kadın pasif erkek aktif rol üslenir...


Emek; ham maddeye işgücüyle katılan değerdir. Yani ham maddeye aletler yardımı ile iş gücü ( kaba gücün yanında sanat yetkinliği dahil) ile katılan değerdir. Yani ham madde ile, meta arasındaki farktır. Bu makrksist sosyolojinin temel kuralıdır. Solcular ( sosyal demokratlar dahil) meseleyi ana eksen etrafında koyar.. Anlar!


Kapitalist pazarlamanın etkinliği reklamda dahil; insan bedeni, aşkı,cinselliği metalaştırmak insanlık suçudur. beden, aşk, seks bir meta değil, yani ham madde işgücü ile bir ticaret malı haline getirilmiş değildir. Lamı cimi yok, insan bedenini meta haline getirmek; artı üretim, ilk sınıflı toplumun ortaya çıkışı iledir. Köleci sistemin özü; insan bedenini metalaştırılması üzerine inşa edilir.


Fuhuş mali, ya da maddi sebeple bedenin, aşkın, seksin sunulmasıdır. İnsanı insanlığa ait değeri çürüten insanı yaratılış sebebine yabancılaştıran sosyal, acı olaydır..


Bilinen kadın ticareti devlet eli ile vergi alınarak yasa ya da tüzüklerle insan haklarına aykırı düzenlemelerle düzenlenmesi kabul edilemez. 
Meşru fuhuş dışında hangi saiklerle düzenlenirse düzenlensin başlık, süt parası, bu amaçl zorunlu hediye toplum tarafından kabul edilse de, meşru sayılsa da fuhuşun en sinsi alçak hallerinden birisidir. Bedenin, aşkın, seksin tek karşılığı beden, aşk, sekstir . Dışındaki her kabul ediliş biçimi onursuzluktur.

Necdet Aşiroğlu

11.07.2018