UNICEF Müdürü Henrietta Fore, “Aylarca eğitimleri tamamen duran çok sayıda çocuğun olması küresel bir eğitim aciliyetidir” dedi. Fore, “Bunun etkileri gelecek on yıllarda ekonomiler ve toplumlarda hissedilebilir” diye uyardı.

UNICEF tarafından yayınlanan rapora göre Covid-19 nedeniyle okulların kapanması ile 1,5 milyara yakın çocuk etkilendi. Çocukların tümünün uzaktan eğitime erişemediğini ve ayrımın kıtalara göre derin olduğuna dikkat çeken UNCEF, en az 463 milyon çocuğun eğitimden tamamen yoksun kaldığını kaydetti.

Rapor, yüz dolayında ülkeden toplanan veriler ile internet, televizyon veya radyoya erişim imkanlarına dayanıyor.

Teknolojiye erişen çocukların eğitiminin de, çalışma zorunluluğu veya bilgisayar araçlarını kullanmada destek yetersizliği gibi evdeki dezavantajlı koşullar nedeniyle sıkıntılı olduğuna vurgu yapıldı.

Sanal eğitime erişimden yoksun kalan çocukların 67 milyonu Doğu ve Güney Afrika’da, 54 milyonu Batı ve Orta Afrika’da, 80 milyonu Pasifikler ve Doğu Asya’da, 37 milyonu Ortadoğu ve Kuzey Afrika’da, 147 milyonu Güney Asya’da, 25 milyonu Doğu Avrupa ve Orta Asya’da, 13 milyonu Latin Amerika ve Karayipler’de bulunuyor.

Bir çok ülke yeni eğitim dönemine hazırlanırken UNICEF, hükümetleri okulları güvenli bir şekilde yeniden açmaya öncelik vermeye çağırdı. Raporda, okulların açılması mümkün olmadığında yetkililerin eğitimde kaybedilen zaman için özel bir öğrenim öngörmesi gerektiği ifade edildi.