İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda dün akşam saatlerinde, aşırı rüzgar nedeniyle hızını alamayıp pist dışına çıkan ve üç parçaya ayrılarak 3 yolcunun ölümüne, 180 kişinin yaralanmasına neden olan kazaya ilişkin, iki pilot hakkında gözaltı kararı verildi. Savcının, uçak kazasıyla ilgili açılan soruşturma kapsamında hastanede tedavi gören 2 pilot hakkında gözaltı kararı verdiği, talimat üzerine polisin pilotları mevcutlu olarak getirmek üzerine hastanede beklediği belirtildi.

Havalimanına iniş yaparken parçalanan Pegasus uçağındaki birinci pilotun Türk, ikinci pilotun da Hollanda uyruklu olduğu öğrenildi.

PEGASUS’TAN AÇIKLAMA

Öte yandan Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Mehmet Tevfik Nane, kazaya ilişkin açıklamada bulundu. "Soru alacak bir konumumuz ve durumumuz yok. Ben arkadaşlarımla hastaneye gideceğim. Elimdeki tüm bilgileri sizlerle paylaştım" diyen Nane, soruları kabul etmedi. Nane'nin açıklamaları şöyle: "Kurulan kriz merkezlerini il valileri yönetmiştir. 3.30 itibariyle Sabiha Gökçen'deki kriz masası dağıtılmış, 4.00 itibariyle Sabiha Gökçen Hava Meydanı açılarak operasyonlara başlanılmıştır. Bu zorlu süreç bizler kadar yaralananlar, vefat eden yolcularımızın yakınları için de zor bir süreçtir. Biz bu süreci en etkili şekilde atlatabilmek için otoriterlerle birebir irtibatlı çalıştık. O nedenle de biliyorsunuz sivil havacılık regülasyonları olan çok katı şekilde yönetilen bir sektördür. 

Herhangi bir kamuoyu otoritesi olmadan bizim bir açıklama yapmamız mümkün değildir. Biliyorum kafanızda bir sürü soru var. Çalışmalar halen devam etmekte. Kara kutularımız alındı, onların deşifresi çalışmaları başlatıldı. Hep birlikte kayık raporunun çıkmasını bekliyoruz. Bu regülasyon uluslararası otoriteler tarafından denetlenmektedir. Biz de Pegasus olarak kurulduğumuz günden beri kurallara birebir uyum içerisinde hareket etmekteyiz. Bu işe alım sürecinden bagaj geçimine kadar geçen süreci kapsamaktadır. 

Tüm pilotlarımız risk almamaları gerektiğinde yedek meydana devam etmeleri için teşvik edilirler. Bu uygulamalarımız sözde değildir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğümüz ve EASA tarafından her yıl denetlenmektedir. Uçaklarımız genç uçaklardır. Bu uçaklarımızın bakımları birebir uçuşa elverişlilik açısından takip edilir. Bu tür olaylar birçok faktörün bir araya gelmesinden oluşmaktadır. Bu nedenle kaza araştırma sürecinde çıkacak her türlü geliştirme ve iyileştirmeyi yerine getireceğimizi peşinen taahhüt ederiz. Buraya gelmek hiç kolay değil. Özellikle can kaybının ve hasarların yaralanmaların olduğu noktada çıkıp konuşmak hiç kolay değil. Ama bundan sonraki ana işimiz bu yaraları sarmak için bize düşen ne görev varsa yapmaktır."(İstanbul/MA)