Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) salgında gelinen aşama ve eğitim kurumlarının durumunu ilişkin online çalıştay gerçekleştirdi. Eğitim kurumlarının açılıp açılmayacağı tartışmalarının ana gündemi oluşturduğu çalıştayın ilk oturumuna Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, Türk Tabipleri Birliği (TTB) Merkez Konseyi Başkanı Sinan Adıyaman, TTB Kovid-19 İzleme Grubu üyeleri Prof Dr. Özlem Azap ile Kayıhan Pala ve Sağlık ve Sosyal Emekçileri Sendikası (SES) Eş Genel Başkanı İbrahim Kara katıldı. Türkiye’nin Kovid-19 birinci dalgayı henüz atlatamadığının dile getirildiği toplantıda okulların açılması durumunda yaşanması muhtemel sorunlara değinildi.

Eğitim Sen Yönetim Genel Yükseköğretim ve Eğitim Sekreteri Özgür Bozdoğan’ın moderasyonu ile gerçekleştirilen çalıştayda, Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan açılış konuşmasını yaptı. Aydoğan, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Yüksek Öğretim Kurumu’nun (YÖK) yapması gereken çalıştayı, Eğitim Sen’in yaptığına dikkati çekti.

ADIYAMAN: BİRİNCİ BASAMAKTAKİ İKİNCİ PİK

Çalıştayda ilk olarak söz alan TTB Merkez Konseyi Başkanı Sinan Adıyaman, salgının Türkiye’de görülmesinin üzerinden 5 ay geçtiğini anımsatarak şunları söyledi: “Sağlık Bakanlığı’nı yalnızca eleştirmiyor, gördüğümüz eksikliklerle ilgili uyarılarımızı da yapıyoruz. Türkiye hala birinci dalgayı sönümlendiremedi. Birinci basamaktaki ikinci piki yaşamaya geçti. Bakanlığa bu işi beraber yürütme çağrısı yapmıştık ama bu kabul edilmedi. İyi ki de kabul etmemiş, biz dışarıdan daha net önerilerde bulunabiliyoruz. Önerilerimiz de 2-3 hafta sonra yerine getiriliyor. TTB Covid-19 izleme üyeleri televizyonlara çıktığımız zaman biliyoruz ki Sağlık Bakanı ya da danışmanları bizleri izliyor."

AZAP: AKLA YATKIN DEĞİL

Sağlık Bakanlığı tarafından paylaşılan verilerin eksik olduğuna vurgu yapan TTB Kovid-19 İzleme Grubu Üyesi Özlem Azap ise sağlık çalışanlarının yorulduğunu ifade etti. Azap, devamında şunları dile getirdi: “Sağlık Bakanı Koca, 1 Nisan’da 601 sağlık çalışanın enfekte olduğunu, 26 Haziran’da da 7 bin 427 sağlık çalışanının enfekte olduğunu açıkladı. Sağlık çalışanlarının durumuyla ilgili bunların haricinde bir veri paylaşılmadı.  Okulların sonsuza kadar açılmaması elbette mümkün değil ama okullar açılmadan gerekli önlemleri almak çok önemli. Okulların açılması yalnızca öğrenci ve öğretmenleri değil, birçok insanı ve meslek grubunu ilgilendiriyor. Okulların gerekli önlemler alınmadan açılması akla yatkın değil.”

PALA: HENÜZ ALTYAPI SORUNLARINI ÇÖZEMEMİŞ

Özel ve kamu okulları arasında eşitsizlik olduğuna dikkati çeken TTB Kovid-19 İzleme Grubu Üyesi Kayıhan Pala, online eğitimin eşitsizliği arttırdığını söyledi. Pala devamla, “Henüz altyapı sorunlarını çözememiş bir eğitim sisteminde bu pandemi etkisini nasıl gösterebilir sorusuna yanıt arayalım. Servislerde gerekli önlemlerin alınması çok önemli. Sağlık Bakanlığı’nın açıkladığı resmi olgulara bakalım. Türkiye’de her bölgeyi kapsayacak kararlar aldığınız zaman, bazı bölgelerde sorunlar yaşanabilir. Sınıfsal özellikler, göçmenler gibi pek çok olgunun etkisini unutmayalım” diye belirtti.

KARA: POLİTİKALAR TEK ADAMIN İKİ DUDAĞI ARASINDA

Son olarak söz alan SES Eş Genel Başkanı İbrahim Kara, pandemi sürecinde yürütülen politikaları eleştirerek, sağlık emekçilerinin yaşadığı sorunlara değindi. Kara, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Okulların açılıp açılmayacağı kararı iktidarın tek başına vereceği bir karar olmamalı. Hem sağlık alanındaki emek ve meslek örgütlerinin hem de eğitim alanındaki meslek örgütlerinin görüşleri mutlaka alınmalıdır. Salgın dönemlerinde yürütülen politikalar tek adamın iki dudağı arasında. Bilim Kurulu’nun verdiği kararlar bile uygulanmayabiliyor. Salgının hız kestiği bir salgını önleyecek adımların atılması gerekiyordu. Ancak bu süreç vatandaşın sırtına atıldı. Bu politikalardan vazgeçilmeli.”

YARIN DEVAM EDECEK

Çalıştayın ikinci oturumunda ise “Salgında gelinen aşamada okullar açılmalı mı?” başlığı ile alanda görev yapan eğitim emekçileri, öğretmenler, eğitim yöneticileri, idari personellerle salgının sürdüğü koşullarda okulların açılıp açılmamasının nasıl sonuçlar ortaya çıkaracağı tartışıldı. Çalıştayın “Yükseköğretim Kurumları ve Salgında Gelinen Aşama” başlıklı 3’üncü ve “Salgın döneminde kadın kimliğinde eğitim ve bilim emekçisi olmak sorunları ve çözüm önerileri” başlıklı 4 ‘üncü oturumları ise yarın yapılacak.